Priser 
Priserna inkluderar mervärdesskatt (fn 25 %). Vi reserverar oss för eventuella prishöjningar, momsjusteringar, valutaförändringar, tryckfel, slutförsäljningar etc. Dessa meddelas vid beställning.

 

Frakt 
Fraktkostnad 59 kr.


Leverans
Alla våra leveranser sker spårbart med Posten. Det innebär att godset ankommer till Postens serviceställe, tex ett närliggande postkontor, en ICA-affär eller en bensinstation på din hemort. Om du anger ditt mobiltelefonnummer vid beställningen så får du ett sms när paketet anlänt. 
Om varorna du beställer finns i lager så är varorna på ditt utlämningsställe 2-6 arbetsdagar efter beställningen. Skulle din order bli försenad, kontaktar vi dig och föreslår ett nytt leveransdatum. Du har då rätt att häva köpet. Varken prissänkningar eller prishöjningar som presenteras i vår webshop påverkar ordrar som redan lämnat vårt lager. 


När du anger din e-post adress vid beställningen kommer ett mail till dig med kollinummer så snart vi har det klart. Du kan då bevaka paketet och hämta det en dag tidigare på ditt närmaste postkontor. Vid specifika önskemål gällande leveranser kontakta alltid oss, så ger vi dig besked om hur vi kan lösa leveransen.

När du som företag beställer med leveranssätt Företagspaket sker leveransen endast till företagets leveransadress, vardagar mellan 08.00-16.00. Posten levererar utan att kontakta dig först. Finns ingen på plats som kan ta emot leveransen lämnas en avi och du kan sedan hämta beställningen på Postcenter eller Postens Åkeri.


Ej utlösta paket 
För alla outlösta paket förbehåller vi oss rätten att debitera kunden kostnaderna för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringskostnad (fn 250 kr). 

Ångerrätt
Helt nöjd eller pengarna tillbaka, det är din garanti. 
Årebutiken erbjuder dig 14 dagars bytes/returrätt på alla varor som är köpta hos oss. Du har som kund rätt att öppna och undersöka varan. Kom bara ihåg att varan skall vara oanvänd och i originalförpackning vid eventuell retur. 
Returfrakten betalas alltid av kunden såvida returen/bytet inte sker på grund av oss tex om fel vara är levererad. Det är du som kund som är ansvarig för att din retur kommer fram till oss. Vill du vara säker på det, måste du skicka tillbaka varan/varorna med rekommenderat post och spara kvittot med kolli-numret du får när du skickar iväg paketet.

Returaddress:
Årebutiken 
Torggränd 6
837 52 ÅRE

Bytesrätt

Om du vill byta ut en produkt alt byte av storlek returnerar du produkten du vill byta och lägger sen en ny order. Du får pengarna tillbaka på den du returnerar. 


Reklamation
Som konsument har du enligt lag rätt att reklamera i upp till tre år från köpet, dock inom skälig tid (minst två månader) från att ett fel upptäckts. Det är bra om ni kontaktar oss före reklamation för en snabbare hantering av ärendet. Uppge ditt namn och ordernummer samt vilken vara det gäller. Ersättningsleveransen sker helt utan kostnad för dig. Dina fraktkostnader ersätts vid reklamation/fel leverans. Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut. 

Vid eventuell reklamation kontakta oss på
Tel: 0647-522 33
E-post: info@arebutiken.se

Transportskador

Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig att göra en anmälan om skadan till vår kundtjänst via e-post eller telefon. Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. Det är därför viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant. För företag gäller att anmälan om transportskador ska ha inkommit inom sju dagar.
För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.